Serwis usługowy

Serwis o usługach
Czym jest marketing bezpośredni?

Czym jest marketing bezpośredni?

Posiadane własnego biznesu, niezależnie od tego jakiego rodzaju usług on dotyczy, wiąże się z koniecznością przeprowadzanie również działań reklamowych. W dużych firmach reklama jest zadaniem działu związanego z marketingiem.

Czy reklama to tylko tworzenie ulotek, bilbordów oraz innych informacyjnych materiałów? Nic bardziej mylnego. To również działania związane z psychologicznym podejściem do określonej grupy odbiorców. Osoba zajmująca się marketingiem powinna więc, posiadać wiedzę w zakresie psychologii marketingowej, aby móc tworzyć naprawdę skuteczne kampanie.

Podział marketingu

Marketing może dzielić się zarówno na ten opierający się na komunikacji pośredniej jak i komunikacji bezpośredniej. Każdy z tych rodzajów dotyczy kampanii prowadzonych w bardzo różnorodny sposób.  Komunikacja bezpośrednia to reklama kierowana do bezpośredniego adresata nie zaś do całego ich ogółu. Więcej na ten temat na tej stronie. Najprostszym przykładem będą akwizytorzy prowadzący swoją sprzedaż bezpośrednio w domach klientów. Oczywiście jest to przykład bardzo prymitywny i nie dotyczy tylko działań tego rodzaju. Swoją drogą wizyty domokrążców nie są mile widziane przez większość z nas.

Katalogi wysyłkowe

Komunikacja tego rodzaju to także katalogi wysyłkowe, dostarczane do domu klienta, z których to potem można zrobić zamówienie. W pierwszej kolejności to firma wysyła katalog do domu klienta nawiązując z nim bezpośredni kontakt. Ten rodzaj komunikacji marketingowej przynosił dosyć dobre wyniki, dlatego wiele firm poszło o krok dalej, już nie tylko wysyłając ulotki czy też katalogi swoim klientom, ale także starając się ich namówić do zakupu, za pośrednictwem telefonu. Prawdziwą plagą XX wieku, są marketerzy chcący wcisnąć coś swojemu klientowi niemal za wszelką cenę. Takie działanie może być naprawdę irytujące, dlatego też coraz częściej próba sprzedaży środka na odchudzanie czy też wzmocnienie, kończy się fiaskiem. Wielu klientów zastanawia się też, skąd firmy prowadzące sprzedaż tego rodzaju posiadają numery telefonów do potencjalnych klientów. Najważniejszą sprawą dla powodzenia kampanii tego rodzaju, jest zbudowanie bazy numerów telefonu osób, do których będzie mogła być ona kierowana.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz