Dlaczego marketing bezpośredni ma sens?

Dlaczego marketing bezpośredni ma sens?

Bezpośrednie działania w marketingu mają bardzo dużo sensu. Faktycznie, koszty dotarcia do klientów są spore, ale przynajmniej mamy 100% pewności, iż skuteczność naszych działań będzie bardzo duża. To jest jednak niesamowicie istotne, aby w dzisiejszym świecie wyróżniać się, starać się trafić do ludzi na wiele sposobów. Ludzie nie są przecież głupi, a więc coraz gorzej działa na nich masowy marketing. O wiele bardziej skuteczny jest marketing bezpośredni – jeżeli coś jest bezpośrednie, to siłą rzeczy jest bardziej skuteczne.

Działania marketingowe

Co prawda nie można powiedzieć, że każdy produkt, usługę, firmę, można promować w taki sposób, ale jednak w wielu przypadkach faktycznie tak jest. Wszelkiego rodzaju newslettery, katalogi, sprzedaż door-to-door czy telemarketing są bardzo skuteczne. O wiele bardziej skuteczne aniżeli chociażby ulotki, których możemy rozdać tysiące, a i tak efekt będzie nikły. Czyli pierwszy argument za sensem marketingu bezpośredniego jest taki, iż działania faktycznie trafiają do ludzi. My naprawdę nie możemy sądzić, że pieniądze wydaje na działania marketingowe będą wyrzucone w błoto. Oczywiście przy jakże optymistycznym założeniu, że marketing bezpośredni w naszym wykonaniu – a raczej w wykonaniu firmy, którą do tego zatrudniliśmy, jest na odpowiednim poziomie. Jako przykład firmy zajmującej się takimi działaniami marketingowymi podać można directchannel.pl.

Solidny klient

Kolejny argument za tym, aby stosować takie działania jest bardzo prosty – najzwyczajniej w świecie klient uzyskany w taki sposób daje nam więcej pieniędzy. Dajmy na to zdobyliśmy bazę 10 tysięcy maili do właścicieli firm, do których kierujemy swoją ofertę. Przecież tacy klienci będą regularnie robili u nas zamówienia, do tego będziemy mogli do nich od czasu do czasu wysłać ofertę – mailowo, ale również na skrzynkę pocztową – tzn. pocztę tradycyjną.

Skutecznie i nieinwazyjnie

Nie można nie wspomnieć także o tym, że działania związane z marketingiem bezpośrednim nie denerwują tak bardzo ludzi. Przynajmniej większość traktuje je pozytywnie bądź neutralnie. To bardzo ważne, aby nasze działania marketingowe nie powodowały negatywnych emocji, bo chyba wszyscy zgodzą się z tym, że jest i tak ich zbyt wiele w dzisiejszym świecie. Marketing musi być skuteczny, ale jednocześnie możliwie jak najbardziej nieinwazyjny.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *