Dlaczego warto korzystać z plików produktowych?

Dlaczego warto korzystać z plików produktowych?

Mianem pliku produktowego określa się narzędzie zapewniające komunikację między sklepem a platformą, na której jest on udostępniany. Jest to więc coś, co powinna posiadać każda osoba, która rozpoczyna nowy biznes online. Plik produktowy zwykle występuje w formacie XML lub CSV.

Dlaczego warto korzystać z plików produktowych?Jakość danych

Najważniejszą kwestią dla pliku produktowego jest jakość informacji w nim dostarczanych. Im będzie ona wyższa, tym działania marketingowe będą skuteczniejsze. Ponadto, gdy w pliku będzie zawarta duża liczba danych, tym większe są szanse, że klient dotrze do naszej oferty.

Rola plików produktowych

Pliki produktowe są wykorzystywane w marketingu na wiele sposobów. Jako pierwszy z nich podaje się zwykle możliwość porównywania produktów. Przez porównanie to należy rozumieć możliwość sprawdzenia przez klienta wszystkich interesujących go atrybutów danych towarów, a więc ich ceny, dostępności oraz jakości. Kolejnym z nich jest dostępność treści stowarzyszonych. Sprowadza się ona głównie do zapewniania poprawności linków do stron internetowych z dużą liczbą informacji z branży lub do odsyłania do blogów tematycznych.

Więcej informacji na: http://feedink.com/blog/

Pliki produktowe umożliwią też prowadzenie płatnego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Działania te pozwalają nam między innymi na ustalenie słów kluczowych dla danej kampanii bądź oferty cenowej. Istotną funkcję pełni także marketing lojalnościowy – pliki produktowe są tu niezbędne do odsyłania do stron z kuponami. Ostatnią funkcją jest możliwość poszerzenia reklamy internetowej, czyli treści dynamicznych.

Dlaczego warto?

Warto korzystać z plików produktowych, gdyż dają nam one możliwość udostępniania swoich produktów w wielu porównywarkach cenowych. Często wygenerowanie pliku jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia współpracy z tego typu serwisami. Ponadto plik produktowy jest narzędziem, które umożliwia łatwiejszą komunikację sklepu z platformą do porównywania produktów. Dzięki temu do klientów docierają zawsze aktualne informacje o tym, które produkty są dostępne w magazynie i jaka jest ich cena.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *