Katalogi wysyłkowe i ich funkcja

Katalogi wysyłkowe i ich funkcjaWspółczesny człowiek większość spraw załatwia przez Internet. Wydawać się więc może, że działania reklamowo-marketingowe prowadzone są także za pomocą sieci. Faktem jest, iż Internet odgrywa na tej płaszczyźnie istotną funkcję, a co ważniejsze, pozwala on uzyskać efekty co najmniej zadowalające, nie mniej jednak równie efektowna jest tradycyjna poczta.

Direct mail to materiały promocyjno-reklamowe, dostarczane do klienta za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, jedną z alternatyw są katalogi, – podstawowe narzędzie w sprzedaży wysyłkowej.

Analizując tę kwestię należy jednak podkreślić, że wspomniane katalogi adresowane są do określonej grupy odbiorców, nierzadko trafiają do konkretnych odbiorców.

W zależności od charakteru oferowanych produktów katalogi dostarczane są do mieszkańców określonego regionu, miasta, terenów wiejskich, kobiet lub mężczyzn. Nierzadko uwzględniane są także szczegółowe informacje dotyczące zainteresowań, wykształcenia czy pracy zawodowej.

Nakład finansowy

Zdobycie informacji o potencjalnych adresatach wiąże się oczywiście z nieuniknionym nakładem finansowym, nie mniej jednak rozwiązanie to gwarantuje, że katalog trafi do potencjalnych klientów.

Przykładowo, jeśli jest to katalog oferujący kosmetyki, wskazane jest, aby trafił on do kobiet. Kolejną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę jest odpowiednia prezentacja oferowanych w katalogu produktów. Jak wiadomo, w przypadku sprzedaży wysyłkowej nie ma możliwości bezpośredniej oceny jakości produktu, dlatego też konieczny jest szczegółowy opis, dopełniony realnym zdjęciem.

Indywidualny kod

Ponadto każdy produkt katalogowy musi posiadać indywidualny kod, który umożliwi dokonanie transakcji handlowej. Klient, dokonując wyboru konkretnych produktów, ma obowiązek złożenia zamówienia, wskazując konkretny kod produktu. W odpowiedzi firma oferująca prezentowane w katalogu produkty realizuje zamówienie, czyli wysyła określone produkty na podany przez klienta adres.

Warto pamiętać, że – zgodnie z prawem konsumenckim – towar, który jest niezgodny z opisem lub z jakichkolwiek powodów nie spełnia oczekiwań klienta, może być zwrócony w określonym czasie, a klient nie ponosi z tego tytułu żadnych konsekwencji.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *