Komunikacja bezpośrednia – czy warto ja stosować w marketingu?

Komunikacja bezpośrednia – czy warto ja stosować w marketingu?

Tradycyjne formy reklamy coraz bardziej nużą potencjalnych odbiorców. Zmasowana reklama w tradycyjnych mediach sprawia, że większość osób nie chce już słuchać reklam w radio. Szczególnie irytujące jest przerywanie emisji programów rozrywkowych, czy filmów blokiem reklamowym.

Stąd też coraz większego znaczenia zaczyna nabierać marketing bezpośredni. Jego integralnym narzędziem jest komunikacja bezpośrednia.

 Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni już od dawna jest stosowany w takich krajach jak: Francja, Wielka Brytania, Niemcy. Także w naszym kraju można zaobserwować coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców to formą dotarcia do klienta. Marketing bezpośredni to dzisiaj coś więcej niż tylko pukający do naszych drzwi akwizytor. Taka forma marketingu bezpośredniego należy dzisiaj do przeszłości. Dzisiaj do bezpośredniego komunikowania się z klientem wykorzystywane są bardziej nowoczesne narzędzia. Standardowo wykorzystuje się dzisiaj, jako metodę dotarcia do klienta Internet. Globalna sieć stała się miejscem nie tylko do zamieszczania reklam. Aby dotrzeć bezpośrednio do konkretnego klienta bardzo chętnie wykorzystywana jest poczta elektroniczna i newsletter. Kolejnym narzędziem, które można wykorzystać do bezpośredniej komunikacji z klientem jest telefon. Marketing bezpośredni wykorzystuje także tradycyjną pocztę. Chętnie wykorzystywanym narzędziem są także bezpośrednie spotkania z klientem. Najmniej przydatnym narzędziem do marketingu bezpośredniego jest telewizja.

 Pamiętaj o przekazie

Decydując się na marketing bezpośredni należy pamiętać, że przekaz, z którym chcemy dotrzeć do potencjalnych klientów musi zostać spersonalizowany. Oznacza to, że na uwadze mamy mieć indywidualnego klienta, a nie bardzo szeroką grupę klientów. Docierając w spersonalizowany sposób do klienta sprawimy, że poczuje się on wyróżniony. Indywidualne podejście do klienta może nam przynieść wymierne korzyści finansowe. W jaki sposób prowadzić takie działania wiedzą specjalistyczne agencje. Przykładem może być tutaj directchannel.pl. Kierując swoją ofertę do konkretnego klienta mamy szansę zdobyć jego większe zaufanie. Nie zapominajmy jednak, że marketing bezpośredni oparty na komunikacji bezpośredniej przynosi korzyści nie tylko nam, ale także klientom. Możliwość dokonania zakupów w czasie, który klientowi odpowiada najbardziej – to największa korzyść, jaką odnoszą klienci.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *