Serwis usługowy

Serwis o usługach

Marketing bezpośredni – skuteczna reklama

Marketing bezpośredni to szeroki wachlarz komunikatów przekazywanych bezpośrednio do adresata. W zależności od kontekstu oraz charakteru reklamy, komunikat może być przekazywany do ogółu odbiorców, jak również ściśle wyselekcjonowanej grupy.

Funkcja marketingu bezpośredniego

Określany w języku angielskim jako direct marketing to ważne narzędzie reklamowe w każdym przedsiębiorstwie. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest promocja firmy, produktu lub marki, a także uzyskanie pożądanej reakcji ze strony potencjalnego klienta.

Wbrew powszechnej opinii marketing bezpośredni ma niewiele wspólnego z uciążliwymi akwizytorami, którzy pojawiają się w najmniej odpowiednim momencie. Przedmiotowe działania mogą mieć różny charakter, aczkolwiek ich zasadniczym celem jest pozyskanie klientów oraz umożliwienie im nabycia konkretnego produktu w wygodny i komfortowy sposób.

Podstawowe rodzaje marketingu bezpośredniego to sprzedaż wysyłkowa, telemarketing, sprzedaż w domu klienta, marketing realizowany za pośrednictwem telewizji oraz sprzedaż przez internet. Warto nadmienić, że każda propozycja może być realizowana w dowolny sposób.

Podejmowane działania mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego odbiorcę do skorzystania z konkretnej oferty.

Listy adresowe

Marketing bezpośredni to działania realizowane za pomocą szeroko rozumianych mediów. Wykorzystywać można pocztę tradycyjną i elektroniczną, telewizję, Internet, telefon, a nawet radio i prasę.

Większość działań skierowanych jest do określonej grupy odbiorców. Pomocnym narzędziem na tej płaszczyźnie okazują się szeroko rozumiane listy mailingowe, zawierające informacje dotyczące osób spełniających określone cechy. Lista mailingowa bardzo często traktowana jest jako swoista baza potencjalnych klientów – jest ona tworzona na podstawie informacji dotyczących danych geograficznych, psychologicznych, wykształcenia, wieku, pozycji społecznej, sytuacji zawodowej i rodzinnej oraz zainteresowań potencjalnego odbiorcy.

Dobrze przygotowana lista mailingowa to szansa na korzystną finalizację przedsięwzięcia.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz