Marketing produktu, za i przeciw.

Marketing produktu, za i przeciw

Jednym ze sposobów prowadzenia kampanii marketingowej jest promowanie nie konkretnej marki czy też firmy, ale właśnie określonych produktów. Taką formę marketingu bardzo rzadko stosuje się jeśli chodzi o usługi, ale w przypadku produktów sprawdzać może się to dosyć dobrze. Można w celu promowania takich właśnie produktów skorzystać z możliwości które daje fan page na facebooku.

W ten sposób promowane mogą być dosłownie każdego rodzaju produkty poczynając od określonych modeli samochodów, a na nowoczesnych odkurzaczach kończąc. Takie akcje promocyjne pozwalają też promować konkretne produkty niezależnie od samej marki firmy.

Promocje swoich produktów

Podać można wiele przykładów w których firmy postawiły właśnie na promocje swoich produktów, a nie marki. Jednym z takich przykładów może być chociażby frugo. Napój jest znany praktycznie wszystkim, jednak mało kto będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie jak nazywa się forma która go produkuje. Dlatego też jeśli korzysta się już z narzędzia jakiem jest facebook to w takim przypadku reklamy na facebook powinny dotyczyć raczej konkretnego produktu a nie samej firmy. Jednak takie promowanie konkretnych produktów może być dosyć kosztowne, rzadko kiedy bowiem firma może pozwolić sobie na to aby promować w ten sposób kilka różnych produktów, a nie można przecież ograniczać się do produkowania tylko jednego produktu. Dlatego też facebook reklama firmy jest taka ważna.

Zróżnicowane koszty

Koszty jakie trzeba byłoby ponosić w przypadku takiej właśnie reklamy mogą być bardzo zróżnicowane w zależności od zasięgu takiej kampanii reklamowej. Zasięg zależy od skali działalności konkretnej firmy. Do skali działalności firmy powinna być dostosowana także reklama firmy na facebooku. Jeśli jest to mała firma to reklama powinna mieć raczej zasięg lokalny obejmujący użytkowników zamieszkujących miasto w którym działa dana firma i jego okolice. Kolejną ważną rzeczą jest to, aby tworzenie fan page było zlecone profesjonalistom niezależnie od zasięgu działalności firmy. Ważne jest bowiem, aby fanpage był dla użytkowników serwisu jak najbardziej interesującą stroną internetową.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *