Nauczyciel wobec zmian w systemie edukacji

Osoby, które zawodowo nie są związane z oświatą mogą czasem odnieść wrażenie, że jej reforma trwa nieprzerwanie od roku 1989. I nawet, jeśli w określeniu tym kryje się nieco przesady, nie jest jej wcale dużo. Tak młodsi, jak i starsi stażem nauczyciele miewają problemy z odnalezieniem się w nowej dla siebie sytuacji. Czasem więc wsparcie z zewnątrz jest wyjątkowo przydatne.

Nauczyciel idzie się szkolić

Praca w systemie oświaty wiąże się z koniecznością nieustannego zdobywania wiedzy. Dla większości nauczycieli nie jest to wyzwanie, któremu nie da się sprostać. Gdy zmiany dotyczą dziedzin budzących ich zainteresowanie naukowe, doskonale wiedzą, gdzie szukać wiarygodnych informacji na ich temat. Także ich przyswajanie nie jest szczególnie trudne, obowiązek nauki przez całą karierę zawodową nie jest więc uważany za nieprzyjemny lub wyczerpujący.

Gdy konieczne jest uzupełnienie wiedzy dotyczącej zmian w systemie oświaty, sytuacja jest już jednak nieco bardziej skomplikowana. Problemem jest zarówno ich skala, jak i poziom złożoności. Każdy nauczyciel może czytać zmieniające się przepisy, nie każdy jednak będzie wiedział, jak je interpretować. W rezultacie bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się skorzystanie z pomocy podmiotów, które mogą pochwalić się znacznie większym doświadczeniem takich, jak choćby ECRK LEX.

Nauczyciel wobec zmian w systemie edukacji

Forma dopasowana do możliwości

Ogromna popularność, jaką w ostatnich latach cieszą się szkolenia dla nauczycieli sprawia, że pedagog zainteresowany zdobywaniem nowej wiedzy ma znacznie więcej możliwości niż do tej pory. Może korzystać zarówno z klasycznych szkoleń otwartych, jak i ze spotkań zamkniętych, gromadzących jedynie przedstawicieli jednej placówki edukacyjnej. Coraz popularniejsze okazują się jednak również e-szkolenia, a więc wykłady w formie elektronicznej. Ich minusem jest ograniczona interakcja prowadzącego z uczestnikami szkolenia. Plusem okazuje się dostępność pozwalająca nauczycielowi na lepszą organizację czasu oraz dostosowanie tempa przyswajania wiedzy do swoich możliwości.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *