Poprawa jakości leadów

Poprawa jakości leadów

Wysoka jakość leadów to o wiele większa skuteczność całej prowadzonej kampanii marketingowej. Jakość leadów mierzona może być w kilku kategoriach, a nad poprawą ich jakości należy zastanowić się jeszcze przed rozpoczęciem kampanii, zarówno kampanii marketingowej jak i reklamowej, za pośrednictwem której możliwe będzie pozyskiwanie leadów.

Ich jakość zależy w dużym stopniu od tego skąd pochodzą, tak więc i to jak zwiększyć jakość leada będzie uwarunkowane źródłem pochodzenia określonych rekordów. Jakość pozyskiwanych danych kontaktowych za pośrednictwem stron leadingowych można zwiększyć odpowiednio kierując swoją kampanię reklamową do konkretnych grup konsumentów.

Lepsza jakość danych

Powinno się to odbić nie tylko na zwiększonym zainteresowaniu ofertą ale także na lepszej jakości tych danych, które faktycznie uda się pozyskać. Tutaj wpływ na jakość ma jeszcze oczywiście to jak skonstruowana jest strona leadingowa z której dane są pozyskiwane. Ich odpowiednia walidacja, jeszcze na formularzu kontaktowym to gwarancja wyższej jakości danych podawanych przez klientów. Drugim niezmiernie ważnym źródłem pozyskiwania leadów są kupowane bazy danych. Tutaj jakość rekordów można poprawić, decydując się na zakup takich baz danych, w których rekordy kompletowane są z myślą o konkretnych usługach, czy też segmentach klientów.

Poprawa jakości danych

Wyższa jakość może iść tutaj niestety w parze z wyższą ceną, którą należy zapłacić za dobrze dopasowane rekordy, ale jest to jedna z lepszych metod na poprawę jakości pozyskiwanych danych. O jakość rekordów można także zadbać w momencie gdy określone rekordy uda się już pozyskać. Na tym etapie, kiedy dysponuje się już rekordami spełniającymi określone kryteria, poprzez poprawę ich jakości rozumieć należy dbanie o ich odpowiednią weryfikację, chodzi rzecz jasna o bieżące sprawdzanie aktualności pozyskanych danych kontaktowych. Jakość leadów można także zwiększać poprzez dodawanie kolejnych informacji pozyskanych już na etapie kontaktu z konsumentem czy też jego obsługi jako klienta.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *