Serwis usługowy

Serwis o usługach

Porównanie systemów płatności internetowych

W dobie powszechnej informatyzacji, a także niepewnej sytuacji stacjonarnych usług i handlu, przedsiębiorcy przenoszą swoją działalność właśnie do przestrzeni online. Aby zapewnić klientowi bezpieczeństwo potencjalnych zakupów, w witrynie powinien być zaimplementowany program do szybkich przelewów. Na polskim rynku jest wiele rozwiązań, które mają swoje wady i zalety. W poniższym artykule przeprowadzimy porównanie systemów płatności internetowych, poprzez zestawienie ich plusów oraz minusów.

HotPay – rozwiązanie dla działalności nierejestrowanej

Na podstawie przepisów zawartych w Konstytucji Biznesu, wprowadzonej w 2018 roku, zezwolono na działalność nierejestrowaną, jeżeli tylko przychody z takiego przedsięwzięcia nie przekraczają 50% pensji minimalnej w skali miesiąca. HotPay to jeden z niewielu operatorów płatności online, który podejmuje się współpracy z takimi podmiotami. Niestety, tutaj w zasadzie kończą się jego zalety. Od wypłat pobierane są dużo wyższe prowizje niż w przypadku konkurencji, a nie pomaga też nieugruntowana pozycja systemu na rynku. Ma to bezpośredni wpływ na poczucie bezpieczeństwa u klienta. HotPay wciąż pozostaje niszowym rozwiązaniem dla wąskiej grupy osób, nieopłacalnym w perspektywie poważnego biznesu.

Tpay – popularność nie równa się dobrym warunkom współpracy

Szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje sklepy przy pomocy popularnej wtyczki WooCommerce do systemu WordPress, Tpay stało się najpopularniejszym wyborem w ostatnim czasie. Niestety, system podatny jest na częste awarie, które utrudniają dokonywanie płatności. Cennik operatora zawiera też dużo opłat za dodatkowe usługi, np. za zwrot środków kupującemu. Ograniczona w znacznym stopniu jest też liczba miesięcznych wypłat. Jak widać, mimo rosnącej popularności Tpay nie powinien być pierwszym wyborem, zarówno ze strony przedsiębiorcy, jak i kupującego.

PayU – znane i lubiane

Większość osób robiących zakupy w Internecie z pewnością kojarzy PayU (https://poland.payu.com/) z obsługi płatności w serwisie Allegro. Tak duża i znana marka nie bez powodu zdecydowała się właśnie na tego operatora płatności. Duża liczba dostępnych banków, płatności Blikiem, rozłożenie zakupów na raty, opcja opóźnionej płatności oraz możliwość negocjacji prowizji stanowią niewątpliwe atuty. Na dodatek niezwykle prosto tę bramkę zaimplementować do każdego możliwego rozwiązania internetowego. Wyższa opłata aktywacyjna niesie za sobą same korzyści – jednorazowy wydatek, w celu uniknięcia kolejnych opłat, jakie zdarzają się w konkurencyjnych rozwiązaniach. Jednak najważniejsze dla szanującego się właściciela firmy działającej w przestrzeni online jest poczucie bezpieczeństwa u kupującego, które platforma PayU zapewnia już od wielu lat, dzięki swojej renomie.

Wybór systemu płatności internetowych nie należy do najłatwiejszych, gdyż zależy w większości od indywidualnych preferencji właściciela witryny. Mimo wielu swoich zalet HotPay oraz Tpay na praktycznie każdym polu przegrywają z PayU, które wydaje się najsensowniejszą opcją w perspektywie dalszego rozwoju biznesu i obsługi dużych podmiotów.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz