Weryfikacja adresów elektronicznych

Weryfikacja adresów elektronicznych

Jednym z elementów na których można oprzeć kampanię marketingową są dane kontaktowe w postaci adresów elektronicznych. Takie dane muszą być odpowiednio zweryfikowane, dopiero wtedy można będzie mówić o możliwości ich skutecznego wykorzystana do kampanii marketingowej.

Sposoby przeprowadzania weryfikacji dostosowane muszą być do metod pozyskiwania zarówno adresów internetowych jak i wszelkich innych danych kontaktowych na które składają się tak zwane leady. Podstawową metodą weryfikacji poprawności podanych adresów pocztowych jest po prostu stosowna walidacja formularza kontaktowego.

Spełnianie wymogów adresu poczty elektronicznej

Sprawdzać można czy podany adres spełnia wymogi adresu poczty elektronicznej. Już taka względnie prosta walidacja umożliwia odsianie nieprawidłowych danych, które nie powinny się w bazie danych znajdować. Pomocna w weryfikacji adresów może być także metodyka pozyskiwania danych kontaktowych konsumentów. Jeśli wypełnienie formularza kontaktowego na stronie leadingowej wiąże się na przykład z możliwością wzięcia udziału w konkursie, to stosowna może być weryfikacja email poprzez wysłanie wiadomości kontrolnej. Użytkownik, aby wziąć udział w konkursie musi dokonać potwierdzenia poprzez kliknięcie określonego odnośnika przesłanego we wiadomości na skrzynkę pocztową. Bardzo ważnym sposobem weryfikacji poprawności i co ważniejsze aktualności adresów podawanych w formularzach kontaktowych jest korzystanie z usług specjalistycznych firm specjalizujących się w weryfikacji aktualności adresów poczty elektronicznej.

Specjalne oprogramowanie

Na ogół wykorzystuje się w tym celu specjalne oprogramowanie, które potencjalny zleceniodawca ma możliwość nie rzadko przetestować już na samej stronie internetowej korzystając z prostego formularza kontaktowego. Działa to w następujący sposób, mianowicie po podaniu wybranego przez siebie adresu poczty elektronicznej można od razu sprawdzić czy jest on aktywny. Na tej samej zasadzie, tylko o wiele szybciej weryfikowane są wszystkie adresy e mail, które z bazy danych leadów. Po weryfikacji sporządzony zostaje raport w którym określa się które dokładnie adresy są aktualne, a które już są nie aktywne. Niewielki procent czy wręcz promil stanowić mogą te, których nie da się zweryfikować z wykorzystaniem takiego oprogramowania. Może to dotyczyć dosyć nietypowych adresów elektronicznych.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *