Zastosowanie programu premiowego w praktyce

Zastosowanie programu premiowego w praktyce

Współczesna sprzedaż nie może się opierać już tylko i wyłącznie na prezentacji produktu i zachęcenie do jego zakupu tylko niską ceną. W warunkach wszechobecnej konkurencji i rosnącej presji związanej z jakością obsługi, zachodzi potrzeba nawiązania z konsumentem specyficznej relacji opartej na zaspokajaniu potrzeb i lojalności.

W zdobyciu lojalnego klienta pomoże nam wydajnie program premiowy. To narzędzie marketingowe, które za pomocą systemu stopniowanego systemu nagród pozwoli nie tylko wynagrodzić klientowi wierność danej marce ale też pozyska dla nas nowych odbiorców.

Warto premiować swoich klientów

Program premiowy nagradza konsumentów w zależności od częstotliwości nabywania usług lub produktów. Im częściej kupuje on produkty danej firmy tym większą otrzymuje za to nagrodę. Efektem między konsumentem a odbiorcą tworzy się pewna więź w zakresie której firma korzysta z przywiązania klienta, a ten otrzymuje z tytułu lojalności realne, przeliczalne zyski. O tym że klient jest lojalny wobec marki możemy mówić w sytuacji kiedy odbiorca wymienia daną firmę jako pierwszą, gdy jest pytany o daną kategorię produktów. Powinien być też on skłonny do rekomendacji danej marki innym konsumentom, a udział produktów wytworzonych przez daną firmę ma stanowić minimum pięćdziesiąt procent wszystkich nabytych przez niego przedmiotów z danego segmentu rynku. Ustalenie tych czynników jest o tyle istotne, że pozwala ocenić czy konsument jest lojalny wobec naszej firmy czy też po prostu usatysfakcjonowany. Satysfakcja bowiem w żaden sposób nie generuje automatycznie faktu, że dany klient wrócić do naszego przedsiębiorstwa, kiedy pojawi się u niego ponownie potrzeba zakupu danego produktu.

Aby trafić w potrzeby konsumenckie…

Dodatkowo wprowadzenie systemu premiowania pozwala nam na stworzenie niezwykle wiarygodnej i rzetelnej bazy danych, która stanowić będzie podstawę do planowania kampanii na przyszłość. Dane otrzymane w ten sposób oparte są bowiem na realnych decyzjach konsumenckich a nie tylko i wyłącznie deklaracjach. Dzięki temu kolejne strategie marketingowe jesteśmy w stanie prowadzić w sposób bardziej spersonalizowany i trafiający w potrzeby naszych lojalnych klientów.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *